سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترجمه های آزاد ( Banafsheh Ghafel)
 
قالب وبلاگ
 

 

خواص کفیر kefir  ( اکسیر جوانی -  معالج بسیاری از امراض گوارشی -  گردش خون -  لاروبی کننده ی بدن )

ماهیت کفیر : تکه های قارچ شبیه به گل کلم به رنگ سفید ، که شیر را تخمیر و به ماست تبدیل می کند و خواص طبی بسیاری دارد .

شرح کفیر : این نوشیدنی در مناطق قفقاز استفاده می شده و پس از آن در بسیاری از کشورهای اروپا و بعضی از ایالتهای آمریکا مورد استفاده قرار گرفت . در روسیه علاوه بر ماست ، کفیر به صورت پنیر هم تهیه شده و به صورت غذا از آنها استفاده می شود . قارچ کفیر حاوی« باسیل سان کاسیلوس» می باشد که باعث تغییرات و دگرگونی درون قارچ می شود و نهایتاً طی ترشح« اسید کورن داکفل» از قارچ تخمیر شیر صورت می گیرد .

سکنه ی قفقاز با اثرات دارویی این ماده سالهاست که آشنا هستند . آنان از سنین جوانی از کفیر به جای آب خوردن و غذا استفاده می کنند و عمر آنان معمولاً به 110 تا 150 سال می رسد . در این اواخر هرگز امراض سل ، سرطان و ناراحتیهای گوارشی در آنها دیده نشده است .

پرفسور ماشیکلوف قسمت عمده ی زندگی خود را در جهت تحقیق در باره ی این ماده گذرانده است و طی سالها اثرات آن را روی امراض گوناگون آزمایش کرده است .

 

موارد مصرف : ناراحتیهای گوارشی به ویژه زخم معده و اثنی عشر ، تورم معده و روده « گاستریت و انتریت » و اسهال و ناراحتیهای کبدی و یرقان ( کفیر باعث نابود شدن زایده های اضافه در روده ها می شود ) ناراحتیهای پوستی به ویژه اگزماها ، بیماریهای قلب و عروق ، فشار خون ، انسداد عروق ، نارسایی عروق کرونر قلب ( کاهش دهنده ی کلسترول خون ، لاروبی کننده ی جدار عروق ، اتروم جدار ) ناراحتیهای عصبی ، افسردگی ، فشارهای عصبی ، اضطراب ، بیخوابی ( شبها مصرف شود ). کفیر سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند . مشاهده شده است که مخاط دهان و لثه ها که دچار عارضه شده اند ( مانند تاولهای دردناک عود کننده ) به مدت سه ماه بهبودی کامل میدهد . از عود تبخال جلوگیری می کند . باعث تقویت و قابلیت انعطاف مفاصل بدن مخصوصاُ رباطهای ستون فقرات و دیسک بین مهره ها می شود . موجب لطافت و نرمی پوست بدن می شود ( از طریق استعمال آن روی پوست )

 طرز تهیه : قارچ کفیر را در ظرف شیشه ای یا پلاستیکی ( فلز نباشد ) که دهانه ی آن باز بوده و درب محکم داشته باشد ، قرار داده و بر روی آن شیر جوشانده ی سرد بریزید . شیر هر چه تازه تر باشد مناسب تر است . مقدار قارچ به بزرگی یک گردو برای 5/1 لیتر شیر کافی است . سپس درب شیشه را محکم ببندید به طوری که هوا در آن نفوذ نکند .

ظرف را در جای کاملاً تاریکی مثل کمد ، جاییکه دما بین 18 تا 20 درجه ی سانتیگراد باشد قرار دهید و به مدت 12 الی 18 ساعت ، 20 الی 24 ساعت و حد اکثر 40 ساعت صبر کنید تا تخمیر صورت گیرد. هرچه تخمیر ادامه یابد شیر سفت تر می شود که آن هم اثرات دیگری در بر دارد . قبل از استفاده ، ظرف را کاملاً تکان دهید و سپس آن را توسط صافی غیر فلزی صاف نمایید .( به عنوان نمونه می توانید از آبکش پلاستیکی استفاده نمایید ) بعد قارچ ها را مجدد در شیشه ریخته و شیر اضافه نمایید. ماست به دست آمده را می توانید مصرف کنید و یا برای مصرف بعدی در یخچال قرار دهید .

هرگز قارچ محتوی شیر را در یخچال نگذارید ، چون قارچ تکثیر نخواهد شد و تخمیر آن هم کند انجام می شود. لازم به ذکر است که قارچ تنها تحمل ماندن 48 ساعت را به صورت خشک دارد و بعد از آن دچار خرابی می شود . در صورت عدم دسترسی به شیر می توانید حد اکثر 48 ساعت آن را در آب نگهداری کنید .

بایستی هفته ای یکبار قارچ و ظرف مربوط به آن را با آب ولرم شستشو دهید . به این ترتیب خود قارچ در طول سه الی چهار هفته زیاد می شود و تقریباً 2 برابر می گردد.

این ماده ی ارزشمند تنها یک دارو نمی باشد ، بلکه به عنوان سس سالاد یا نوعی ماست می توان از آن استفاده نمود .

 موارد و میزان مصرف :  در ناراحتیهای گوارشی ، کبدی ، زخم معده و فشار خون بالا مقدار 1 الی 5/1 لیتر در روز تا حصول نتیجه و پس از آن روزانه نیم لیتر ، در طول 12 ماه زخم معده التیام می یابد و از عود آن جلوگیری می شود .

در ناراحتیهای قلبی – عروقی روزانه یک لیتر تا حصول نتیجه ، و پس از آن نیم لیتر

در بیماریهای جلدی و اگزما روزانه 1 لیتر  ، در ضمن می توان از ماده ی مزبور روی پوست محل ضایعه در شب مالید و صبح شستشو نمود .

در گرفتاریهای عصبی ، هر روز  همراه غذا 1 لیتر و جهت رفع بیخوابی شب هنگام به مقدار نیم لیتر یا کمتر

ماست کفیر اشتها آور است ، چه در بی اشتهایی های عصبی و چه در بی اشتهایی هایی که علت گوارشی داشته باشد ولی در عین حال وزن بدن را متعادل نگه می دارد . ثابت شده است که پایین آورنده ی قند خون نیز می باشد ولی در بیماران دیابتی هنوز در دست مطالعه می باشد .

برای اطلاعات بیشتر در مورد کفیر kefir   می توانید به سایت زیر مراجعه کنید .مطلب بالا ترجمه ی مقاله ای در همین سایت می باشد .

www.RawHealth.net

 

 


[ یکشنبه 86/3/13 ] [ 12:0 صبح ] [ درباغ ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

امکانات وب