سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترجمه های آزاد ( Banafsheh Ghafel)
 
قالب وبلاگ

زمانی که احساس ناراحتی و استرس می کنیم ، چیزی می خوریم که موجب ایجاد نشاط و احساس آرامش شود. مطالعات اخیر در این زمینه نتایجی را در بر داشته که به مواردی از آن اشاره می کنیم .

غذا حالات شیمیایی مغز ما را تغییر می دهد . این تغییرات بر روی حالات رفتاری ما تأثیر می گذارد . اما ایا غذای خاصی می تواند موجب شود ما احساس بهتری داشته باشیم ؟

متخصصین تغذیه به این سؤال پاسخ مثبت می دهند . اما باید چه چیزهایی بخوریم و از خوردن چه چیز اجتناب کنیم ؟

در اینجا به غذاهایی اشاره می کنیم که می توانند کار ساز باشند .

تحقیقات نشان می دهد که غذاهایی که میزان کربو هیدرات بالایی دارند ، چیزهایی مثل نان ، برنج و ماکارونی می توانند به آرام شدن شما کمک کنند . محققان می گویند که کربو هیدرات موجب ترشح ماده ای شیمیایی به نام «‌سروتونین » در مغز می شود . «‌سروتونین » باعث می شود شما احساس ارامش کنید .

بسیاری از افراد در هنگام فشار و استرس قهوه می نوشند . گرمای قهوه میزان درد را کاهش می دهد و کافئین موجود در قهوه احساس بهتری به شما می دهد ، اما اگر زیاد قهوه بنوشید ، ممکن است بیش از قبل دچار اضطراب و خشم شوید .

به رژیم غذائیتان گوشت بدون چربی ، مرغ ،‌غذاهای دریایی و غلات را اضافه کنید . این غذاها شامل مقادیری « سلینیوم » می باشد . « سلینیوم » ماده ای معدنی است که باعث می شود احساس ارامش و خوشحالی در شما به وجود اید . شما می توانید برای تهیه ی «‌ سلینیوم » روزانه ی مورد نیاز بدنتان از 1 عدد گردو استفاده کنید . گردو حاوی مقدار زیادی سلینیوم است .

منبع : www.readersdigest.com


[ یکشنبه 86/5/14 ] [ 10:15 عصر ] [ درباغ ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

امکانات وب