سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترجمه های آزاد ( Banafsheh Ghafel)
 
قالب وبلاگ

        خواب یکی از اساسی ترین نیازهای  انسان است و به اندازه ی نیاز به اکسیژن برای بدن ما ضروری است .خواب خوب در شب نه تنها به حالات رفتاری و احساسی ما در روز بعد مرتبط است ، بلکه در دراز مدت با سلامتی ما نیز نسبت مستقیم دارد هنوز هم بسیاری از ما از بیخوابی های گاه و بیگاه رنج می بریم . افرادی که در هنگام شب 4 ساعت یا کمتر از آن می خوابند در مقایسه با کسانی که 8 ساعت خواب کامل دارند ، عمر کمتری خواهند داشت .

کارشناسان خواب متدهایی را ارائه کرده اند که می تواند برای شما کارساز باشد . اگر مسئله ی بیخوابی شما با به کارگیری این راهکارها بهبودی نیافت برای درمان به پزشک مراجعه کنید .

×× اگر در میانه های شب دچار بیخوابی شدید از جای خود برنخیزید . قرار گرفتن در معرض نور باعث می شود ساعت بدن شما تحت تأثیر قرار گیرد و بیخوابی شما بیشتر شود . پس در تخت خود بمانید .

×× بین ساعات 2 تا 4 بعد از ظهر بین 10 الی 15 دقیقه چرت بزنید ،‌بیش از این مقدار موجب بد خوابی یا بیخوابی در شب خواهد شد .

×× از تمرینات ورزشی به طور روزانه و مرتب استفاده کنید  ، اما 6 ساعت قبل از خواب این تمرینات را متوقف کنید و دیگر ورزش نکنید . ورزش کردن در این ساعات موجب بیدار ماندن شما در شب خواهد شد . 

×× 2 ساعت قبل از خواب به مدت 30 دقیقه دوش آب گرم بگیرید . دوش گرفتن شما را گرم می کند ، حالت استراحت به بدن شما داده و موجب خواب آلودگی شما می شود .

××‌اتاق خوابتان کاملاً تاریک ،‌بدون سر و صدا و حرکت هوای تازه و تمیز باشد .

×× برنامه ی منظمی در طول هفته برای خوابتان در نظر بگیرید . از خوابیدن طولانی مدت در روزهای تعطیل هفته پرهیز کنید . خواب طولانی ممکن است در همان لحظه به شما احساس خوبی بدهد اما در طول هفته موجب بیخوابی شما می شود ،‌چون ساعت بدن شما را به هم می زند .

×× صبح به هنگام برخاستن از خواب ،‌30 دقیقه خود را در معرض نور خورشید صبحگاهی قرار دهید . خورشید صبحگاهی به تنظیم ساعت بدن شما کمک می کند . بدون قرار گرفتن در معرض نور خورشید بدن شما نمی فهمد که بیدار شده است

×× هنگام خواب پشت به ساعت بخوابید . یعنی طوری روی تختتان قرار بگیرید که ساعت را نبینید که اگر در نیمه های شب بیدار شدید نتوانید به ساعت نگاه کنید و متوجه شوید که چه ساعت از شب است .

مترجم : بنفشه غافل

برداشتی از کتاب : The secrets of sleep

مؤلف : Michal Segell , Esquir


[ شنبه 86/5/20 ] [ 6:26 عصر ] [ درباغ ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

امکانات وب